vrijdag 4 april 2014

Dit is het!

Wennen
De afgelopen tijd ben ik lekker aan de slag gegaan op mijn nieuwe stage plek. Ik werk nu bij Beweging 3.0 een dagbehandeling voor dementerende ouderen. Ik heb het hier tot nu toe erg naar mijn zin. Ik ben blij dat ik van stage veranderd ben ook al heeft dit heel wat kopzorgen gekost of ik wel op tijd een nieuwe stage plek zou vinden. Ik weet nu zeker dat dit is waar ik in verder wil groeien.

Pittig
Op maandag ga ik naar school en op dinsdag en donderdag werk ik 2 hele dagen. Op de woensdag werk ik voorlopig maar 2.5 uur zodat ik in de middag even kan bij tanken. Ik heb op mijn stage namelijk verteld dat ik VCFs heb en dat ik sneller moe ben en goed op mijn grenzen moet letten. De eerste weken zijn best pittig om weer mijn ritme terug te vinden. Ik ben nu nog best moe savonds. Ik ben wel anders moe dan toen ik in de zorg werkte. Bij dagbehandeling/besteding werk je veel intensiever met je hoofd.

Sfeer
De collega’s met wie ik samenwerk zijn erg vriendelijk en begripvol. De sfeer is ook heel prettig. Dit is belangrijk voor mij omdat ik hier erg gevoelig voor ben. In het bedrijfsleven ben ik hier op stuk gelopen toen ik in de administratie werkte. Wat dat betreft past dit werk daarom beter bij mij. Ik voel mensen goed aan en ik ben goed in observeren. Ook kan ik rustig blijven en het overzicht behouden.

Uitdaging
Het zal nog wel een uitdaging worden als ik straks helemaal alleen een groep moet draaien een hele dag maar dat moet ik natuurlijk stap voor stap leren en me er niet nu al te druk over gaan maken. Wat ik lastig vind met vcfs is wanneer er in mijn prive leven iets niet goed gaat of wat anders loopt dan gewoon ik gauwer van slag ben. Ik heb dan meer moeite met overzicht behouden en ik ben sneller moe. Ik hoop dat ik dit nog kan leren om hier beter mee om te gaan. Tot zo ver heb ik al een heleboel geleerd.

positief!
Ik ben blij dat ik de stap heb gezet om deze opleiding te doen! Ik ben al enorm gegroeid het afgelopen half jaar. Ik vraag dagelijks aan mijn collega’s (ik werk met verschillende activiteiten begeleiders) hoe ze vonden dat de dag ging. Tot nu toe is het steeds erg positief. Van de week zei een collega dat ik rustig ben en het overzicht goed behoud. Dit zijn juist dingen waar ik ook moeite mee heb (gehad.) Ik blijf voor als nog dus groeien op een positieve manier!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten