woensdag 26 juli 2017

Vervolg op de pestkorting 5%

De maand juli is alweer bijna voorbij. Ik heb de afgelopen maand even vakantie gehad van mijn vrijwilligerswerk om alles op een rijtje te zetten. Dat was wel fijn en nodig ook.  Mijn hoofd is een zooitje de laatste tijd. Erg chaotisch en onoverzichtelijk. Ik heb echter niet helemaal stil gezeten want ik heb een artikel geschreven over de 5% korting die vanaf 2018 gaat starten als het aan politiek Den Haag ligt. Ik ben het hier absoluut niet mee eens want welke Wajonger vraagt er nu om een beperking te hebben in de wajong te zitten en daar ook nog op gestraft te worden? Ik niet in ieder geval!


Aandacht voor mijn artikel
Begin juli schreef ik het artikel: ‘Is mij nog wel een toekomst gegund in dit land?’ voor opinie nieuws site Joop.nl. Dit is zeer goed gelezen en gedeeld. Het trok zelfs de aandacht van Eenvandaag. Ik werd donderdagochtend gebeld door een redactrice van het programma. Het was een leuk en interessant gesprek waarin ik het gevoel had begrepen te worden. Het is fijn als je begrip krijgt voor de situatie waar je inzit. Ik had flink wat reacties op Joop.nl gekregen waaruit blijkt dat mensen mijn verhaal ofwel niet goed lezen of gewoon niet begrijpen hoe complex mijn situatie is. Ik vond het dus een eer dat ik mijn verhaal mocht vertellen voor Eenvandaag en meteen in de bres kon springen voor de Wajongers.


Filmen
Natuurlijk is het ook lastig om vanuit 1 artikel precies te vertellen hoe je situatie is. Daarom schrijf ik ook mijn blogs en ben ik blij dat ik hiermee een goed bereik heb en een vaste lezersgroep. Er was 1 meneer die zich meer verdiept had in 22q11 en mijn blogs en die stelde zijn mening helemaal bij. Dat vond ik zo fijn! Dat scheelt mij weer een boel uitleg en het gevoel dat ik mezelf moet verdedigen. Enfin, maandag 10 juli kwamen ze bij mij thuis filmen. Gelukkig was m’n beste vriendin Eline er ook bij ter ondersteuning. Er werden de juiste vragen gesteld waardoor ik goed mijn verhaal kon uitleggen en hoe ik over de 5% korting denk. Het zou op donderdag worden uitgezonden dus ik zou nog een paar dagen geduld moeten hebben.


Spanning en zenuwen
Helaas werd het ipv donderdag verzet naar maandag 17 juli waardoor ik nog een paar dagen extra in de spanning en zenuwen zat. Ik probeerde het wel los te laten maar wat is dat moeilijk zeg. Je bent er stiekem toch de hele tijd mee bezig. Hoe gaan mensen erop reageren? Begrijpen ze wat je verteld? Ik stel me ontzettend kwetsbaar op en wil hier niet op afgerekend worden.
Gelukkig vielen de reacties 100% mee. Althans, wat ik gelezen heb dan. Ik volg natuurlijk lang niet alles, dat komt veel te hard binnen. Ik ben al blij als het verhaal de juiste mensen bereikt en dat er over wordt nagedacht dat het niet eerlijk is om mensen die al kwetsbaar zijn nog eens extra te korten op hun inkomen. We leven in een dure maatschappij!


Mijn steentje bijdragen
Ik vind het heel fijn als ik mijn verhaal mag vertellen zodat 22q11 bekender wordt en er meer begrip komt voor Wajongers. Er zijn nog teveel mensen die denken dat we het wel best vinden zo. Nou ik wil juist dolgraag werken! Er is alleen bijna geen passend werk voor mij wat ik op mijn eigen tempo en manier kan doen. En dat is precies het probleem van deze maatschappij waardoor helaas veel mensen buiten het bootje vallen.

Link artikel Joop.nl
https://joop.vara.nl/opinies/is-mij-nog-wel-een-toekomst-gegund-in-dit-land
Tvfilmpje Eenvandaag

http://economie.eenvandaag.nl/tv-items/75343/onrust_onder_wajongeren_over_dreigende_korting

Geen opmerkingen:

Een reactie posten