woensdag 19 december 2012

Geen slechte wereld!

De wereld is niet ‘alleen maar slecht.’

Het is wat je er zelf van maakt. Hoe kijk jij naar de wereld om je heen? Wat leer je van de situaties die je tegen komt? Mijn motto is altijd: Wat je geeft krijg je terug, dus ga met mensen om zoals je zelf ook behandeld zou willen worden.

Geloof mij maar, of als je mijn andere blogs gelezen hebt dan weet je het wel, mijn leven is echt geen rozengeur en maneschijn. Het is maar net hoe je er tegen aan kijkt of hoe je het leven ervaart. Ik heb 12 jaar in een depressie gezeten dus ik weet wel waar ik over praat.
Op een dag bedacht ik me: dit is mijn leven en het is goed zoals het is. Als andere mensen mij niet kunnen accepteren zoals ik ben dan is dat hun probleem niet het mijne...dat is weer 1 zorg minder. Goed dit klinkt best wel hoogdravend maar dit is mijn manier om met de samenleving om te gaan.

Soms vind ik het zonde dat ik zo lang de wereld alleen maar donker en zwart zag. Ik vond het zo moeilijk mezelf staande te houden. Toch geeft juist de gedachte dat ik nooit meer zo diep in de put wil zitten mij kracht om positief en sterk te blijven, wat er ook gebeurd!
Zo is de situatie waar mijn vriend en ik nu in zitten niet bepaald positief. We zitten beiden thuis, pas ontslagen van het werk en allebei op zoek naar een nieuwe baan. Toch heeft het naar onze mening geen zin om bij de pakken neer te gaan zitten. Wij blijven vertrouwen houden in de toekomst en ik zie voornamelijk alleen maar kansen in het nieuwe jaar. Als god ergens een deur dicht doet wordt er ergens anders een raam open gezet. is ook een mooie uitspraak. Het is goed om op zijn tijd  nieuwe uitdagingen aan te gaan en vertrouwde routines de deur uit te gooien.

Laten we met zijn allen een nieuwe uitdaging aangaan: meer respect en compassie voor elkaar! Ik geloof in de mensheid, geloof jij het ook?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten