dinsdag 4 maart 2014

Wie geeft mij een kans?

Droom najagen
Het is makkelijker gezegd dan gedaan: Ik ga mijn droom jagen. Want hoe pak je het nu zo aan dat het ook echt lukt? Via twitter heb ik een heleboel leuke reacties en tips gekregen. Dat vind ik natuurlijk super! Eerst wil ik echter zien dat ik mijn opleiding af kan maken voordat ik aan een nieuw project begin. De vraag is alleen of ik op tijd een nieuwe stage ga vinden!

Zorgen voor anderen
De stage bij Sherpa is helaas niet gelukt. Ik ben op zoek naar een BBL leer/werkplek en zij nemen alleen Bol studenten aan momenteel. Ik vind dit erg jammer. Ik heb hier twee dagen gewerkt om te kijken hoe het gaat, werken met mensen met een verstandelijke beperking. Dit beviel mij erg goed. Ik vind het leuk om voor andere mensen te zorgen. Om een voor hun zo’n prettig mogelijke dag in deling te verzorgen. Ik had ook al snel een leuk contact met de mensen op de dagbesteding. Dit geeft mij het gevoel dat dit werk mij toch ligt. Ik zou het jammer vinden als het dan stuk loopt omdat ik niet op tijd een stage plek kan vinden.

Tijds druk
Ik heb al bij de meeste zorg instellingen bij Amersfoort in de buurt gevraagd of ze nog stages hadden openstaan. Ook al verder op in de omgeving. Maar het lijkt er op dat alles al vol zit. Ik begin een beetje in de stress te raken. Ik moet voor 28 maart een stage plek hebben anders moet ik stoppen met deze opleiding. Dit zou ik erg jammer vinden.

Positief!
Mocht het niet lukken om een stage plek te vinden dan wil ik toch op een positieve manier naar deze ervaring kijken. Ik heb immers de afgelopen 5 maanden enorm veel geleerd. Ik heb van mijn vorige praktijkbegeleiders positieve feedback gehad waar ik echt wat mee kan. Ik weet nu beter waar ik tegen aan loop met de beperking die ik heb en dat ik ook echt wel heel veel wel kan. Het gaat er vooral om dat ik de juiste collega’s om me heen heb die me het begrip de ruimte en tijd kunnen geven die ik nodig heb.

Presentaties
Nu is dat in deze hedendaagse maatschappij niet altijd makkelijk. Daarom wil ik ook als ik deze opleiding niet af kan maken me gaan richten op presentaties geven over mijn ervaringen hier in. Ik vind dat ik mensen een heleboel kan leren over wat ik ben tegen gekomen. En als ik dit met andere mensen kan delen zodat zij hier van kunnen leren dan heb ik het niet voor niets meegemaakt! Dan kan ik het voor andere mensen met een ‘beperking’ (ik moet hier nog een ander woord voor verzinnen) hopelijk makkelijker maken.

Kans!
Kortom: het is een onrustige periode voor mij die alle kanten op kan gaan. Ik blijf vooralsnog hard zoeken en ik geef het niet op. Ik wil graag laten zien wat ik in huis heb, wie geeft mij deze kans?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten