zaterdag 3 mei 2014

Uit de comfortzone!

Sinds ik weer naar school ga zit ik in een enorme groei en leer proces. Ik ben erg aan het veranderen. Mijn blik wordt verruimd. Ik ben heel blij dat ik de keuze heb gemaakt om deze opleiding te gaan doen. Ik ben ook blij dat ik de keuze heb gemaakt om van stage plek te veranderen. Ik werk nu op een nieuwe stage plek en dit bevalt me uitstekend.

Verandering
Op school werken we met verschillende periode boeken. Deze periode gaat over verandering. Sinds vorig jaar is mijn leven 180 graden veranderd. Dat is gelukkig vooral positief. Het is zo anders als je echt doelgericht bezig bent met een beroep te leren.
Niet alleen mijn daginvulling is veranderd ook mijn thuis situatie is anders. Sinds 24 april zijn mijn vriend en ik namelijk na een relatie van 5 jaar uit elkaar. We hebben bijna 5 jaar samen gewoond maar we waren het er allebei mee eens dat het beter is om goed uit elkaar te gaan dan met knallende ruzie. We kunnen nu ook gelukkig normaal met elkaar omgaan en dat is fijn. Ik merk dat er een enorme spanning van me af glijdt. Het is wel heel raar om alles weer alleen te doen.

Verleden, heden toekomst
De laatste tijd denk ik ook terug aan toen mijn vorige relatie uit ging dat was toevallig rond dezelfde periode in april maar dan in 2006. Kennelijk is dit een belangrijke week voor mij. Een week voorafgaand aan een nieuwe periode van groei. Toen die relatie uit ging kreeg ik veel ruimte voor mezelf om me te ontwikkelen en ik ben echt volwassen geworden. Ik ben benieuwd wat de komende periode gaat doen. Ik heb het gevoel dat er weer een nieuwe fase aanbreekt van ontwikkelen maar vooral meer zelfstandig doen en uit de comfort zone stappen.

Onafhankelijkheid
Ik wil leren minder afhankelijk te zijn van anderen en vaker dingen alleen te ondernemen hoe eng ik dat ook vind. Dat kan om iets simpels gaan zoals brood en boodschappen halen maar ook bijvoorbeeld alleen gaan zwemmen. Je kunt je niet voorstellen hoe vergroeid je raakt met een situatie als je al zo lang samen bent geweest. Nu ga ik er voor om alles weer zelfstandig aan te pakken. Ik ben er klaar voor en jij?

2 opmerkingen: