zondag 14 september 2014

Zelfvertrouwen

Afgelopen week had ik een voor mijn doen erg drukke week. Op woensdag, donderdag en vrijdag heb ik de hele dag gewerkt. Donderdag ging ik na het werk spontaan op visite bij vrienden omdat een goede vriend een baan had gekregen die dag. Het was die dag rustig en relaxed verlopen op mijn stage dus ik had energie ‘over.’

Leerdoelen
Tegen 16:00 worden de mensen met de taxi naar huis gebracht. Als ze weg zijn ruimen wij de boel op en praten nog even na. Ik had die ochtend een creatieve activiteit gedaan met de mensen. Mijn praktijkbegeleidster wees me op het feit dat ik de benodigde spullen voor de activiteit goed moet klaar zetten en weer netjes opruim. Ik weet heel goed hoe ik met de mensen moet om gaan en ik kan de sfeer fijn aan voelen. Dit is dus mijn volgende leerdoel om ervoor te zorgen dat de dag ordelijk verloopt.  

Leiding nemen
De volgende dag was ik voldoende uitgerust om weer aan de slag te gaan op mijn werk. Toen ik aan kwam werd mij gevraagd of ik de mensen wilde opvangen en motiveren om verder te gaan met de creatieve activiteit. Ik moest wel even slikken, maar ik wist dat ik het kon als ik maar rustig bleef. Dat is erg belangrijk bij dit werk: rustig blijven en overzicht houden.
Het lukte me om een goede sfeer te krijgen en te houden maar de mensen motiveren aan de activiteit te gaan was nog moeilijk. Gelukkig kon mijn praktijkbegeleidster me daarbij helpen.
Vorig jaar had ik dit nog niet gedurfd maar de afgelopen zomer ben ik met sprongen vooruit gegaan.

Persoonlijke groei
Als ik deze stage vergelijk met mijn stage in de administratie in 2002 dan is dit een wereld van verschil. Ik durf nu vertrouwen te hebben dat dit werk mij beter ligt en dat ik verder kan groeien. 
Mijn volgende stap is meer vertrouwen in mezelf krijgen als groep leidster. Collega's met wie ik samenwerk zien dat ik het kan, nu ik zelf nog. Hier ga ik de komende tijd hard mee aan de slag. 
Wat de toekomst verder nog brengt, ik blijf mezelf ontwikkelen gewoon omdat ik het kan.


2 opmerkingen: