woensdag 8 oktober 2014

Undateable?


The undateables

Een paar maanden geleden kreeg ik een mail van BNN Undateables. Ze vroegen of ik mensen kende die aan het programma mee wilden doen omdat ik een groot netwerk heb. Ook vroegen ze tussen neus en lippen door of ik zelf met het programma mee wilde doen omdat ik sinds kort weer vrij gezel ben. Ik heb toen een paar afleveringen bekeken en ik dacht nee dat is niks voor mij.


Eigenwaarde
Voordat ik mijn ex leerde kennen was ik erg onzeker over mezelf. Ik dacht: ik vind nooit een vriendje dat van mij houdt zoals ik ben. Het vcfs is zo ongrijpbaar hoe kan iemand nu op mij verliefd worden? Natuurlijk kon dat! Mijn ex hield van mij zoals ik ben.
Sinds dit jaar zijn we als goede vrienden uit elkaar gegaan. Ik heb veel van hm geleerd, het is goed zo. Ik heb nu eigenwaarde en dat is fijn.

Liefdespad
Ik begeef me sinds kort weer voorzichtig op het liefdespad. Op een soort van datingsite heb ik af en toe contact met leuke en minder leuke mannen. Het is prettig te weten hoe mijn marktwaarde is en een beetje aandacht is altijd leuk. Nu had ik pas een leuke jongen leren kennen, we wisselden dagelijks berichten uit. Het was een prettig en serieus contact. Geen gezeur over skype, whats app of sex gewoon op een rustige manier elkaar beter leren kennen.

Volgende fase
Via skype was de volgende stap om elkaar beter te leren kennen. het was een leuk en prettig gesprek. Tijdens het tweede gesprek vertelde ik hem dat ik een lichte beperking heb. Hij wilde er natuurlijk meer over weten dus heb ik hem het één en ander uitgelegd zonder precies te vertellen wat het inhield. Hij reageerde in eerste instantie positief zei dat het toch geen probleem was etc. En ja hij wilde me best een keer irl (in real life) ontmoeten.

Kortzichtig?
De dagen erna waren de gesprekken echter veel korter. Hij was een stuk afstandelijker en ineens had hij geen tijd meer om te kletsen. Ok, de hint is duidelijk, blijkbaar kon hij er toch niet mee omgaan met wat ik hem in vertrouwen gedeeld heb. Zulke mensen kom je helaas wel eens tegen. Ik vind het jammer dat hij blijkbaar niet volwassen genoeg is om mij volledig te accepteren.
Ik heb veel geleerd de afgelopen jaren. Ik weet wat ik te bieden heb in een relatie. Misschien is het nu ook nog geen tijd voor iets nieuws in die zin.

Geduld
Degene die mij wel kan geven wat ik nodig heb en kan accepteren komt vanzelf wel op mijn pad. Het is een kwestie van geduld. (laat dit nu net een zwak punt van mij zijn) Ik hoop alleen dat ik tot die tijd niet te vaak mijn neus hoef te stoten tegen types zoals ik nu ben tegen gekomen. Ach ik zie wel wat het leven mij te bieden heeft. Het heeft geen haast! Mijn studie, stage, vrienden en beesten zijn belangrijker dan een leuke man, en zo is het!


2 opmerkingen:

  1. echt herkenbaar allemaal wat jij hier boven schrijft.
    ik zit vaak in de zelfde situatie als waar jij in zit Anne;).
    Groetjes Willemijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Willemijn ja lastig he :) we moeten maar afwachten of we iemand tegen komen die begrijpt dat t net even anders werkt bij je.

      Verwijderen