dinsdag 11 oktober 2016

Hoera! Allemaal positieve ontwikkelingen!

De afgelopen tijd is er eindelijk het een en ander in beweging gekomen wat betreft werk en nieuwe kansen. Vorige week woensdag had ik een kennismakingsgesprek bij een verpleeghuis in Doorn..Het gesprek was prettig en verliep erg positief. Ik ga beginnen met vrijwilligerswerk, dat is voor mij een goede manier om op mijn eigen tempo de ruimte te kunnen nemen die ik nodig heb om te groeien. Ik kijk er erg naar uit om weer bij een nieuwe organisatie aan de slag te gaan.


Eerlijkheid duurt het langst
Bij Quarijn ben ik inmiddels gestopt. Ik ben er pas 3 keer geweest maar ik kan altijd heel snel inschatten en aanvoelen of ik ergens op mijn plek ben of niet. Dat was hier toch niet het geval. De verzorgenden waren zo druk dat ze geen tijd hadden om mij te begeleiden. Dat begrijp ik wel, maar het is daarom niet de juiste plek voor mij. Ik weet nu wel veel beter wat ik nodig heb en daarom beschouw ik dit toch als een positieve leerervaring. Ik heb dit ook eerlijk aangeven bij het gesprek vorige week, dat ik duidelijkheid nodig heb en enige begeleiding. Het is beter om dit gelijk vanaf het begin te zeggen om wrijvingen te voorkomen.


Een nieuwe kans
Morgen ga ik voor het eerst een half dagje meelopen. De sfeer voelde vorige week al erg goed, gemoedelijk en gezellig. Ik ben dus benieuwd of ik hier beter zal kunnen aarden.
Ik ben zo blij dat ik hier kans heb op een betaalde baan, dat geeft positieve energie om hier weer alles op alles te zetten. Ik ga me dan ook weer voor de volledige 100 % inzetten. Ik zal eerst beginnen met 1 dag en dit geleidelijk aan uitbouwen.


Mijn eerste sollicitatiegesprek!
Maar er zijn meer positieve dingen. Donderdag heb ik namelijk eindelijk mijn eerste sollicitatiegesprek. Het is voor de functie van gastvrouw voor 9 uur in de week. Het zou een mooie opstap kunnen zijn om weer te beginnen in een betaalde baan. Het is 11 jaar geleden dat ik voor het laatst heb gesolliciteerd, dus een beetje spannend is het wel maar ik heb er vertrouwen in. Het gesprek van vorige week geeft ook goede moed dat ik weet dat ik hier goed in ben. De functie zal ook nog niet te zwaar zijn dus dat is ook mooi.


Werk aan de winkel!
Deze positieve ontwikkelingen geven mij weer de moed en het vertrouwen dat ook voor mij weer nieuwe kansen komen om mezelf te blijven ontwikkelen. Ik ben benieuwd hoe het allemaal zal uitpakken. Ik denk zomaar dat ik het de komende laatste maanden van het jaar drukker ga krijgen dan de afgelopen 8 maanden….

Geen opmerkingen:

Een reactie posten