donderdag 16 mei 2013

Vertrouwen, daar kun je op bouwen!

16 mei 2013


Gister had ik weer een afspraak met mijn jobcoach. Ik had even wat duidelijkheid nodig over wat voor werkplek ik nu nodig heb straks in september. Dit is dus een erkende BBL werkplek voor de richting van activiteiten begeleider. Dus als iemand die dit leest toevallig nog iets weet dan hoor ik het graag! Zelf ga ik nu gericht op zoek naar een leuke werkplek. Ik wil wat terug doen voor de maatschappij na de 7 jaar rust die ik heb gehad. Ok, ik heb natuurlijk niet stil gezeten de afgelopen jaren. Ik heb veel vrijwilligers werk gedaan en ik ben bezig geweest voor de mensen met vcfs. (www.vcfs.nl) Toch kan ik nu door zelf mensen te begeleiden bij activiteiten me nog intensiever inzetten juist omdat ik zelf die ervaring heb gehad.(dat ik zelf in de dagbesteding heb gezeten toen ik nog geen werk had) Lees ook: http://eenandereroute.blogspot.nl/2012/11/dagbesteding-moet-blijven-er-moet.html (dagbesteding moet blijven)


Toen ik in 2005 begon aan het traject dat me werd aangeboden door de UWV kreeg ik een trajectbegeleider die me achteraf gezien geholpen heeft mijn leven weer op de rit te krijgen. op het moment zelf vond ik het alleen maar erg moeilijk om het traject van de Wajong en de WSW in te gaan, maar ik had het nodig om weer steviger in mijn schoenen te staan en mezelf te ontwikkelen op mijn eigen tempo.
Het heeft lang geduurd voordat ik mijn trajectbegeleider durfde te vertrouwen. Toen ik in een dip zat omdat ik wéér een negatieve ervaring had opgelopen liet ik het ook niet aan haar merken. Het was mijn moeder die toen contact opgenomen heeft met haar om te vertellen dat het helemaal niet goed ging met me.


Ik had veel moeite met het vertrouwen van de juiste mensen. Eindelijk kreeg ik na 2 jaar het inzicht dat ze het beste met me voor had door me in de Wajong en wsw te helpen. Net toen ik haar begon te vertrouwen vertelde ze me dat ze wat anders ging doen. Ik zou weer een ander traject ingaan met de wsw indicatie die ik inmiddels had gekregen. Dan zou ik dus een nieuwe trajectbegeleider krijgen...tranen met tuiten heb ik gehuild. Eindelijk zag ik in dat ik haar kon vertrouwen kreeg ik een nieuwe trajectbegeleider...! Dat was wel een harde dobber. Het heeft me leren inzien om sneller de juiste mensen te vertrouwen. Dit was een belangrijk inzicht voor me die ik nog niet had geleerd.


Nu heb ik al diverse trajectbegeleiders en jobcoaches gehad, de 1 beter en aardiger dan de ander. het moet ook maar net klikken met degene die je krijgt. De jobcoach die ik nu heb weet me op waarde in te schatten. Daar ben ik erg blij om. Na de rust en ontwikkel periode ben ik er klaar voor om me weer op een nieuw traject te storten. Ik kan de maatschappij eindelijk terug geven waar ik de tijd voor heb gehad dankzij de Wajong. Ik ben hier dan ook zeer dankbaar voor. Ik hoop dat mijn nieuwe dromen en plannen gaan lukken. Aan mijn inzet zal het in ieder geval niet liggen!

Positieve reacties zijn altijd welkom via twitter @houtsmaanne of email houtsmaanne@hotmail.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten