zaterdag 6 juli 2013

Een valpartij

Zaterdag 6 juli

Gister had ik een afspraak bij de tandarts. Omdat ik bij een bijzondere tandarts zit reis ik vanuit Amersfoort naar Nieuwegein. Ik zit bij een bijzondere tandarts omdat ik nogal wat nare dingen heb ervaren en een grote angst voor tandartsen heb ontwikkeld. Nu heb ik eindelijk een tandarts die goed met me om kan gaan en me lijkt te begrijpen.

Ik geef toe ik was eigenlijk te laat van huis gegaan. Ik had net een kwartier eerder de bus moeten hebben. Maar aangezien ik een hekel heb om te stressen besloot ik even rustig aan te doen en een bus later te nemen. Als de aansluiting dan goed zou zijn zou ik de sneltrein naar Utrecht kunnen hebben en op tijd zijn. Jammer genoeg was de bus te laat waardoor
ik net mijn aansluitende sneltrein miste en had ik de stoptrein naar Utrecht. In Utrecht miste ik hierdoor net de sneltram naar Nieuwegein Zuid waardoor ik vanaf City Plaza een heel eind moest lopen naar de tandarts..

En natuurlijk had ik net vandaag besloten op mijn mooie sexy hakken te gaan want het was mooi weer en ach het oog wilt ook wat...Ik kan eigenlijk helemaal niet goed lopen op hakken, ik loop meestal liever op platte schoenen...nu had ik dus haast en liep ik zo snel als mijn hakken me konden dragen naar de tandarts en toen gebeurde het...ineens stapte ik totaal mis en daar lag ik op de grond..!
Enigszins verdwaasd en mijn tranen weg knipperend zat ik daar op de grond. Mensen liepen of fietsten langs en keken me aan alsof ik niet helemaal goed in mijn hoofd was dat ik daar zo op de grond zat te zitten...alsof ik daar voor mijn lolletje zo zat? 
Ik begrijp de reacties van deze mensen niet, als ik iemand op de grond zie zitten die eruit ziet alsof ze gevallen is dan zou ik toch vragen of het wel goed met haar gaat...dat is toch een normale reactie lijkt me?
Even was ik bang dat ik mijn enkel verstuikt of gebroken had, maar gelukkig kon ik er nog op lopen dus ik besloot op te staan, het spelletje mee te spelen en te doen alsof er niks aan de hand was.
2 jaar geleden heb ik mijn enkel op 2 plaatsen gebroken door nog zo’n ongelukkige val. Nu is mijn enkel daardoor een zwak punt. Ik ben toch vaak bang dat als ik verkeerd val het weer mis is. Toen ik vandaag wakker werd voelde mijn enkel niet goed. Ik kan er niet goed op lopen dus maar rustig aan doen. Waar het om gaat is dat ik het raar vind dat als iemand gevallen is mensen je aan kijken alsof jij raar bent. Terwijl de normale reactie mijn inziens zou zijn dat je even vraagt of het wel goed gaat, of dat iemand hulp nodig heeft.
Wat dat betreft leven we helaas in een keiharde maatschappij en er moet nog veel verbeteren.

Positieve reacties mogen uiteraard op dit blog maar kunnen ook via twitter @houtsmaanne of hotmail Houtsmaanne@hotmail.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten