dinsdag 30 juli 2013

Compromissen anno 2013

Ik ben blij dat ik een jobcoach heb gekregen van het UWV, eentje die me goed helpt en begrijpt! Samen met mijn jobcoach heb ik bedacht dat ik meer wilde doen met het plannen van activiteiten.

Na lang zoeken lijk ik nu eindelijk de juiste richting te hebben gevonden en ik ga er helemaal voor! Ik vind het wel spannend om weer naar school te gaan, het is immers al 10 jaar geleden dat ik de studie voor secretarieel medewerker heb afgerond. Ik weet niet goed wat ik moet of kan verwachten.

Het liefst ging ik meteen voluit voor niveau 4 Sociaal cultureel medewerker. Toch kreeg ik het advies tijdens een intake gesprek om eerst te beginnen met niveau 3. Dit leek mij na even aarzelen wel een goed idee. Ik wil graag hoog inzetten om te zien wat ik kan. Ook heb ik nog altijd de neiging om me zelf te willen bewijzen maar ik weet wel dat ik het voor mezelf moet doen. Toch weet ik dat het beter is om een niveau lager te beginnen ook omdat niveau 4 veel meer zelfstandigheid van je vraagt. En juist op dat punt heb ik wat meer begeleiding en begrip nodig.
het is beter om langzaam omhoog te gaan in je ontwikkeling dan te hoog in te zetten en weer te falen.

Het blijft moeilijk, wetend dat je theoretisch wel hoger zou aan kunnen maar dat het in de praktijk niet altijd wil lukken zoals jij wilt. Het blijft schipperen, afwegen en opnieuw accepteren. Mensen met vcfs kunnen meer dan andere mensen denken, maar wel op ons eigen tempo!
Met ons doorzettingsvermogen en inzet zijn we werknemers die een weldenkend bedrijf niet zou willen missen. Het is een aaneensluiting van compromissen, samenhang van begrip van collega’s op de werkvloer, een goede leiding gevende en een beetje geluk.
Zou dit Anno 2013 ondanks de crisis nog mogelijk zijn?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten