zaterdag 19 juli 2014

U mag doorgaan naar start...


Comfort
Nog niet zo lang geleden schreef ik een stukje over ‘Uit de comfort zone.’ Nou, inmiddels ben ik behoorlijk uit mijn comfort zone en hoe. Was mijn leven in april dit jaar 180 graden gedraaid, nu is het 360 graden gedraaid. In feite zit ik namelijk weer bij het begin punt van mijn leven. Ik ben terug bij mijn ouders. Het voelt een beetje als een monopoly spel. U mag doorgaan naar start, u ontvangt geen 20 dollar….

Verandering
Natuurlijk is het allemaal niet zo dramatisch als ik het hier nu opschrijf. Het is fijn dat ik bij mijn ouders terecht kan. Tot voor kort had ik gehoopt dat ik in het oude huis kon blijven wonen in Amersfoort. Vorige week heb ik de beslissing genomen om de verandering door te zetten en echt te kiezen voor een nieuwe periode. En eigenlijk voelt het best wel goed. Ik krijg de kans om opnieuw te beginnen.

En laten we eerlijk zijn, echt opnieuw is het natuurlijk niet. Ik schreef het al eerder, ik kan mijn ouders nu veel beter helpen dan dat ik vroeger kon. Dit heb ik geleerd dankzij mijn stage en opleiding Maatschappelijke zorg.

Verhuizing
Gister heb ik de officiële verhuizing gehad. Het was goodbye Amersfoort en Hello Nieuwegein. Back to my roots. Als ik terug kijk naar de keuzes die ik in mijn leven heb gemaakt sinds ik op mezelf ben gaan wonen vind ik dat ik best trots op mezelf mag zijn. Ik leid een stabiel leven ondanks de moeilijkheden die ik wel eens ondervindt door mijn beperking. Toch leer ik hier ook weer steeds beter mee omgaan. Ik heb een fijn netwerk van goede vrienden en kennissen. En via dit blog kan ik veel mensen bereiken wat ik ook heel belangrijk vind. Er is veel meer rust en stabiliteit in mijn leven. En dat is iets waar ik gewoon trots op ben.

Nieuwe periode
Ik bereid me nu voor op de nieuwe periode die er uiteraard aan gaat komen. Na de zomer start ik met het tweede jaar van mijn opleiding. Op mijn stage zijn ze erg tevreden over me dus ik wil graag de gehele opleiding daar blijven. En, uiteraard is dit adres bij mijn ouders een tussen station. Ik ben van plan om op rasse schreden terug te keren naar Amersfoort. Maar nu eerst even genieten van een welverdiende vakantie. Toi toi toi :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten