vrijdag 21 november 2014

Eindelijk op mijn plek!


Druk op de ketel
Het was natuurlijk allemaal afwachten hoe het zou lopen, weer naar school en stage lopen. Het eerste jaar ben ik op zich best goed doorgerold. Nu zit ik in het tweede en laatste jaar en wordt er toch meer druk op de ketel gelegd. Ik heb net de examen periode achter de rug en ik begin weer aan een nieuwe periode op school. Ik merk dat ik minder tijd over hou voor afspraken buiten mijn school en stage want het kost me allemaal behoorlijk veel energie. Gelukkig krijg ik er ook veel energie voor terug door alle waardering die ik krijg op mijn stage.

3 in de pan!
Vandaag heb ik bijvoorbeeld 3 in de pan gemaakt voor de mensen die op de dagverzorging komen. Het was best wel wat werk om te maken, en kostte ook voorbereidingstijd. Maar het was leuk om te doen, en de mensen lekker te zien smullen deed me goed. Vanaf nu wil ik ook vaker zelfstandig activiteiten gaan voorbereiden en organiseren. Ik ben er aan toe om verder te groeien tot een goede activiteiten begeleidster.

Onzeker
Ik had vandaag ook momenten dat ik dacht: ‘Kan ik het allemaal wel? Kan ik dit wel aan? Verwacht ik niet te veel van mezelf?’ Je moet op zoveel dingen letten en de dag goed plannen… op sommige momenten gebeurt er van alles te gelijk, en dan heb ik de neiging om heel hard te gaan rennen, zo hard dat ik mezelf voorbij loop. Op die momenten is het dan belangrijk om mijn rust te bewaren. En dat heb ik vandaag gedaan.

Drukke periode
Afgezien van alle nieuwe dingen die ik wil leren, moet ik op mijn grenzen en energie blijven letten. Dat is nu eenmaal een zwak puntje van mij. Ja ik kan mezelf blijven ontwikkelen maar dit moet wel op mijn tempo. Voor de komende week ga ik toch vragen of ik 2 dagen kan stage lopen. Er zijn nog 2 extra activiteiten savonds waar ik naar toe moet/wil en ik wil mezelf niet voorbij rennen. En toch, als ik zo’n drukke dag heb gehad op mijn stage ben ik toch niet helemaal energieloos. Stapje voor stapje krijg ik steeds meer energie om toch gewoon mee te kunnen doen net als iedereen! En dat is natuurlijk uiteindelijk mijn doel.

Op mijn plek
Het blijft belangrijk om binnen je kunnen te blijven. Gelukkig houden ze op mijn stage goed rekening met me. Ik krijg zo nu en dan een duwtje in de juiste richting. Ook krijg ik veel waardering van de bezoekers en mijn collega’s.
Vandaag werd ik voorgesteld aan iemand door een collega van me. Ze zei: ‘Dit is Anne, en ze is helemaal op haar plek hier!’ Toen dacht ik: en zo is het maar net! De tijd zal het leren hoe ver ik kom. Ik heb in ieder geval al een heleboel geleerd!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten