zaterdag 17 januari 2015

Ik laat je los ik laat je gaan

Loslaten
De laatste week komen er steeds teksten en plaatjes voorbij over het thema loslaten, laat ik hier nu net mee bezig zijn. Soms moet je oude dingen laten gaan om iets nieuws toe te kunnen laten. De week begon al goed met het eigenwijsje van Lo van Beers. Iedere maandag heeft zij Eigenwijsjes dag. Ik trek altijd een kaartje op haar website. Dit keer was mijn kaartje: ‘Je kan het.’ Diezelfde avond kreeg ik een plaatje via facebook met de tekst: One of the hardest lessons in life is letting go. Whether it’s Guilt, Anger, Love, Loss or Betrayal. Change is never easy. We fight to hold on and we fight to let go.


Genoeg is genoeg
Tsja meestal ben ik van mezelf een vrij nuchter persoon maar bijgelovig ben ik dan weer wel en dit soort teksten spreken me altijd aan. Zeker nu het vaker voorbij komt deze week. Ik schreef al eerder dat ik een warm contact heb met mijn ex. Ik ben heel blij dat we als vrienden uit elkaar zijn gegaan. Het probleem is echter dat we daardoor nog te close zijn en zolang ik nog zo veel gevoelens heb voor mijn ex is er ook geen ruimte voor iets nieuws. Ik merk ook dat ik het heel moeilijk vind om vriendschap en liefde van elkaar te scheiden. Opnieuw een relatie is echter niet verstandig. We hebben het de afgelopen 5 jaar lang genoeg geprobeerd en we lopen steeds tegen dezelfde dingen aan. Op een gegeven moment moet je dan zeggen: genoeg, is genoeg.


Op date
Nu wilde ik dit jaar op mannenjacht gaan met mijn beste vriendin maar ik moet ook daar even op terug komen. Gisteravond had ik een date met een jongen die ik had leren kennen via Twoo. Een hele aardige jongen, maar het voelde voor mij heel raar. Gevoelens gaan in elkaar over lopen als je het één nog niet goed verwerkt hebt. Nu was er met deze jongen verder geen klik, hij is heel aardig maar niet mijn type. Toch is het heel goed geweest om op date te gaan want ik merk nu dat ik echt meer tijd nodig heb en mag nemen voor mezelf. Ik moet geen dingen willen overhaasten.


Een nieuw begin
En wie weet ga ik heel binnenkort wel verhuizen en weer op mezelf wonen. Dan kan ik hopelijk echt goed opnieuw beginnen. Het afgelopen half jaar heb ik een goede time out gehad bij mijn ouders. Het was fijn om goed verzorgd  en vertroeteld te worden.  Nu is het echter tijd dat ik weer op eigen benen ga staan. Ik ben klaar voor een nieuwe stap in mijn leven, het loslaten kan gaan beginnen.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten