zondag 4 januari 2015

Een nieuw begin, een nieuw...?

Kerstvakantie
Het 1e weekend van januari zit er alweer bijna op, de kerstvakantie is voorbij gevlogen. Ik heb het best druk gehad de afgelopen 2 weken. Ik heb 4 dagen gewerkt, ben op Texel geweest en ik heb met vriendinnen afgesproken; kortom ik heb me niet verveeld.
Altijd met het begin van het nieuwe jaar heb ik zo’n gevoel alsof alles opnieuw voor je open ligt. Alsof er van alles kan gebeuren. Als ik bijvoorbeeld kijk naar vorig jaar dan is mijn situatie compleet veranderd. Mijn relatie van 5 jaar is uit en ik woon weer bij mijn ouders. Ook heb ik een andere stage plek gekregen waar ik mijn draai heb gevonden. Al met al kijk ik best positief terug op 2014. Ondanks alle minder leuke dingen is het ook wel goed geweest al die veranderingen.

Een plek onder de zon...
Ik woon inmiddels alweer een half jaar bij mijn ouders. Hoewel dit boven verwachting goed gaat merk ik toch dat ik er weer naar uit kijk om mijn eigen plekje te hebben. Geen rekening houden met een ander, lekker je eigen ding doen. Ik ben er wel weer aan toe na 5 jaar samen wonen. Op woningnet ben ik aan het reageren op woningen waarvan ik de huur enigzins kan betalen met mijn wajong inkomen, want ja als je een wajong hebt schuift dat gewoon niet zo veel. Nu gaat mijn geld vooral op aan reiskosten want ik reis 4 dagen in de week heen en weer naar Amersfoort/Leusden. Ik probeer er ook bij te sparen en dat lukt aardig. Dat moet ook want ik moet een hele nieuwe inboedel gaan verzamelen. Het meeste heb ik namelijk laten staan in Amersfoort...

Vriendschap is belangrijk
Ach ja, komt tijd komt raad zeggen ze dan. Alles komt vast wel op zijn pootjes terecht. Ik wil me er ook niet te veel zorgen over te maken. Tot die tijd verdeel ik zo goed en kwaad als het gaat mijn aandacht tussen school, stage, leerproces en mijn sociale leven. Ik ben dankbaar voor alle goede vrienden om mij heen die mij steunen. Zo heb ik nog steeds een heel warm contact met mijn ex wat ik erg fijn vind. Goede vrienden om je heen zijn heel belangrijk zeker als je leven niet 1 van de makkelijkste is. Alle mensen die dicht bij me staan zijn bijzonder. Zo ga ik dit jaar met 1 van mijn beste vriendinnen op mannen jacht, zoals 1 van de spreuken van Loesje zegt: Goede voornemens? Nee, wel veel stoute wat ik heel toepasselijk vind. Zo willen we ook een keer gaan speed daten, dat lijkt mij wel lachen om eens mee te maken. *Ach, letterlijk op mannenjacht natuurlijk niet dat moet je maar met een korreltje zout nemen ;)

Daar gaan we dan
2015, we zullen zien wat dit jaar mij gaat brengen. Ik hoop natuurlijk op mijn diploma in oktober. Ik heb en ben hier keihard voor aan het knokken. Ik zit nog volop in mijn ontwikkeling! Ik geniet gewoon van alles wat er op mijn pad komt en laat het op me af komen.
Zoals de mensen op de dag verzorging zeggen: je bent maar één keer jong, en moet er nu van genieten. Dat neem ik in ieder geval mee als een wijze raad.

2 opmerkingen:

  1. Inboedels vind je gratis in weggeefgroepen op facebook. Echt alles wordt weggegeven! Mensen hebben een hoop troep over .. dus dat hoeft ook niet veel te kosten. groetjes

    BeantwoordenVerwijderen