zaterdag 21 maart 2015

Het eind is in zicht!

Het is alweer eventjes geleden dat ik een blog heb geschreven. Ik had wat minder inspiratie omdat het op mijn stage en school allemaal soepeltjes verloopt. Mijn examens zijn achter de rug en ik sta voor al mijn examens een ruim voldoende. Alleen voor rekenen had ik een 5, maar daar had ik gelukkig alleen een maakplicht voor.


Ik sta er iedere keer weer van te kijken hoe snel de tijd voorbij vliegt. Afgelopen woensdag werkte ik alweer precies een jaar op de Hank. Het is 2015 en de Proeve voor onze klas is in zicht. Ik heb een no go gekregen voor deze ronde. Ik vond dat ik mezelf wat meer tijd mag geven om meer ervaring en zelfvertrouwen op te doen. De afgelopen weken ben ik echter alweer behoorlijk gegroeid. Omdat ik van school nu geen druk meer heb en ik nu gewend ben aan het schoolgebouw krijg ik minder prikkels te verwerken en kan ik hierdoor meer aan.
Collega’s vragen vaker of ik de groep wil overnemen omdat ze administratie moeten bijwerken. De mensen zijn vertrouwd met me en ik ben vertrouwd met de mensen en het werk. Ik voel me als een vis in het water.


Nu begreep ik pas van twee klasgenoten dat zij er twee maanden langer over doen. Ik dacht hey, dat wil ik veel liever dan nog een half jaar duimen te zitten draaien. Ik heb dus mijn docent hier over aangesproken en gemaild en ik hoop nu maar dat hij de groei in mij ziet en mij in de volgende ronde laat mee draaien voor de Proeve. Dan kan ik ook gewoon in deze klas blijven en ben ik in september al klaar i.p.v december.


2015 is tot zo ver een goed jaar voor mij. Morgen ga ik eindelijk verhuizen naar mijn eigen flatje, het is een droom appartement en heel goed betaalbaar dus ik kan niet in de problemen komen. Dit vind ik uiteraard heel belangrijk. Als ik in september mijn diploma krijg wil ik kijken of ik daarna door kan stromen naar niveau 4. Ik weet dat ik mezelf nog veel verder kan ontwikkelen. De mensen die mij al een tijd volgen hebben de ontwikkelingen op de voet kunnen volgen via mijn blogs. Ja het duurt langer bij mij maar ik weet gewoon dat ik het kan!

De enige echte uitdaging zal zijn als ik straks mijn diploma’s heb om betaald werk te vinden in de zorgsector van de dagopvang. Ik hoor steeds maar negatieve berichten over bezuinigingen en ik wil echt niet weer eindigen als vrijwilliger! Ik wil zo graag mijn eigen geld verdienen! Ik heb er hard voor geknokt om te komen waar ik nu ben. Ik hoop zo dat dit harde werken beloond wordt met een betaalde baan. En dan wel een baan op mijn niveau. De tijd zal het leren. Ik kan helaas niet in de toekomst kijken dus ik moet er maar op vertrouwen dat ik mijn plekje wel zal vinden. Werkgevers in de zorg ik sta te trappelen om mijn handjes uit de mouwen te steken!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten