woensdag 10 juni 2015

Gewoon een beetje meer tijd!

Het is juni 2015. Mijn klasgenoten zijn inmiddels bijna klaar met hun opleiding. Ik heb echter besloten dat ik toch nog een half jaartje langer nodig heb voordat ik echt klaar ben voor de arbeidsmarkt als beroepskracht. En ik ga mijn beste beentje voortzetten!

Ondersteuning
Toen ik begon aan de opleiding Maatschappelijke zorg in 2013 wist ik aanvankelijk niet hoever ik zou komen en of ik het wel zou kunnen. Als ik terug kijk op de afgelopen twee jaar ben ik blij met hoeveel ik heb geleerd en bereikt. Ik heb een hele fijne stage gevonden waar ik me vertrouwd voel met mijn collega’s en het werk.  Ik krijg hier de kans mezelf te zijn en te groeien op mijn tempo. Mijn collega’s moedigen me ook aan en ondersteunen me in mijn leerproces.

Doelstellingen
Voor de komende periode ga ik mij richten op mijn stage. Ik heb vakantie van school dus dat kan ik even loslaten. Geen druk betekend meer ruimte om te groeien. Vorig jaar ben ik enorm gegroeid dit jaar wil ik mezelf verder ontwikkelen als beroepskracht. Ik heb al veel meer zelfvertrouwen gekregen en dit straal ik ook uit. Nu wil ik gaan werken aan het beter scheiden van privé en zakelijk. Ik merk dat ik nog moeite heb met grote emoties in mijn privé leven. Ik wil niet dat dit me straks gaat dwars zitten als ik een beroepskracht ben dus ik ga hier mee aan de slag. Weg met chaotische gedachten op de werkvloer.

Beeldvorming Wajongers
Verder blijf ik me zijdelings inzetten voor de beeldvorming van Wajongers. Zo ga ik om het half jaar met mevrouw Klijnsma om de tafel samen met ouders van Wajongeren en Wajongeren zelf. Zo ben ik gister weer naar Den Haag afgereisd en heb ik het belang van positieve beeldvorming weer op de kaart gezet. Ik heb een voorbeeld uit de praktijk gegeven waardoor ik merkte dat er nog meer aandacht moet komen voor de positieve beeldvorming van Wajongeren. Dit is een debat in Nieuwegein waar ik in november 2014 bij aanwezig ben geweest. De stellingen waren allemaal erg negatief wat mij behoorlijk gekwetst heeft. Ik vind dat er meer maatwerk moet komen en het duidelijker moet zijn wat we allemaal kunnen. Ik hoop dat mijn punt de overheid weer een beetje wakker schudt en dat er hier meer positieve aandacht voor komt.

Ondertussen blijf ik mezelf ontwikkelen op mijn eigen manier. In februari 2016 sluit ik mijn opleiding met mijn diploma, ik ga er voor!

3 opmerkingen:

  1. Mooi blog weer! Zo blijf je lekker bezig! Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat goed dat je je steentje kunt bijdragen aan de beeldvorming over jongeren met Wajong, is hard nodig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed bezig Anne. Succes met de laatste loodjes

    BeantwoordenVerwijderen