zondag 2 augustus 2015

Omgaan met veranderingen

Veel veranderingen
Sinds begin juli is de locatie van mijn stage verhuisd naar de Lichtenberg in Amersfoort. Voor mij is het qua reizen heel fijn want ik hoef nu niet meer smiddags onhandig via Utrecht te reizen. Dit scheelt weer een boel energie. Voor mijn collega’s (mijzelf) en de mensen die op ons dagcentrum komen is het echter een grote verandering. De groepen zijn groter en er zijn meer zorgtaken.

Begeleiding
Ik zag er best tegen op om weer te beginnen na mijn vakantie, maar gelukkig ben ik door mijn collega’s heel goed opgevangen. Ik sta op een groep waar ik het afgelopen jaar al steeds heb gestaan waardoor ik de meeste mensen uit de groep goed ken. Op deze manier kan ik op mijn tempo rustig wennen en de nieuwe locatie mij eigen maken. Het is fijn om met mensen te werken die mij goed begeleiden in mijn leerproces. Ze zien dat ik moeite heb met nieuwe situaties en laten mij hier zo goed mogelijk aan wennen..

Zelfverzekerder
Zelf ben ik blij dat ik nog een half jaar extra de tijd heb genomen. Ik merk dat ik steviger in mijn schoenen moet gaan staan om een groep goed te kunnen begeleiden. Om deze reden en om zelf beter in mijn vel te zitten ben ik sinds kort eindelijk begonnen met therapie zodat ik straks als ik mijn diploma heb echt mijn vrouwtje kan staan. Ik wil mij niet meer laten leiden door onzekerheid maar echt staan voor wat ik wil en mijn kwaliteiten gaan inzetten.

Toekomst
Toch maak ik mij best zorgen om mijn kansen straks op de arbeidsmarkt. In de zorg blijven de bezuinigingen ons om de oren slaan. Was er eerst vraag naar niveau 3 nu is er meer vraag naar niveau 4. Mijn wens voor de toekomst is dat ik mezelf mag en kan blijven ontwikkelen op mijn eigen tempo. De vraag is is dit nog wel mogelijk in deze veeleisende maatschappij?
Ik heb de afgelopen twee jaar een enorme positieve ontwikkeling gemaakt. Ik weet beter wat ik wil en kan en ik weet dat er nog veel meer potentie in mij zit wat er graag uit wil.

Verder bouwen

Als ik straks mijn diploma heb wil ik graag nog een jaar werken op het niveau dat ik nu heb. Als ik mij hier voldoende in heb ontwikkeld wil ik graag verder groeien en leren. We zullen zien wat de toekomst brengt. Voor nu ben ik tevreden met wat ik al heb bereikt. Ik heb een fijne stage en een leuk flatje waar ik mij fijn voel. Van hier af kan ik verder bouwen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten