zaterdag 22 augustus 2015

Zorgen voor de toekomst

Persoonlijke ontwikkeling
Ik werk nu alweer een jaar en 5 maanden op mijn stage plek bij Beweging 3.0 en ik heb ontzettend veel geleerd. Ik heb al meer bereikt dan ik zelf voor mogelijk had gehouden. Ik wist immers niet of ik dit werk wel kon en hoever ik zou komen met de opleiding Maatschappelijke Zorg. Toch heb ik er al twee jaar op zitten. Twee jaar vol groei en persoonlijke ontwikkeling. Zonder deze opleiding was ik niet zover gekomen in mijn ontwikkeling dus ik ben blij dat ik deze weg gekozen heb.


Veranderingen
De afgelopen tijd was het erg hectisch op mijn stage plek. We zijn begin juli verhuisd naar een nieuwe locatie en dat gaat me niet bepaald in de koude kleren zitten. Door de beperking die ik heb, zijn veranderingen lastig voor mij. Het duurt bij mij langer voordat ik alle nieuwe informatie goed verwerkt en opnieuw geordend heb. Het gevolg is dat ik daardoor erg moe ben en dat collega’s zien dat ik minder goed functioneer dan voorheen. Ik baal hier erg van want ik wil zo graag zo volwaardig mogelijk mee draaien als professionele beroepskracht. Toch moet er rekening gehouden worden met mij...


Meer openheid over mezelf
Dit vraagt van mij dat ik opener ben over wat er aan de hand is met mij. Ook al zie je niks aan mij en zul je het bijna niet aan me merken, toch zijn er dingen waar ik tegen aan loop. Ik vind het moeilijk en moet dit accepteren van mezelf. Afgelopen week heb ik een heel fijn gesprek gehad met mijn leidinggevende en praktijkbegeleidster. Zij zien mij worstelen hiermee en willen mij graag helpen. Ze staan 100 % achter mij dat ik mijn diploma haal. Dit voelt heel fijn en motiveerd mij om tot het uiterste te gaan. Toch moet ik op mijn grenzen blijven letten.


Zorgen voor de dag van morgen
Dit gegeven baart mij zorgen voor de toekomst. Zal ik mij kunnen redden in een baan in de zorg of zal ik terug moeten vallen op een gesubsidieerde baan? Ondanks dat ik bewezen heb dat ik heel wat in huis heb zijn er toch dingen waar een werkgever rekening mee moet houden. Bestaan er nog werkgevers die iemand zoals ik een kans willen geven? Dit zijn nog geen dingen waar ik me nu druk over moet maken eerst wil ik mijn diploma halen! Het feit is echter dat ik niet in een gat wil vallen als mijn stage beëindigd. Het heeft me al enorm veel energie gekost om een ritme op te bouwen en dit wil ik graag vasthouden.Het is dus wel iets wat me dwars zit en wat reëel is voor mij straks.


Dankbaar
Tot die tijd leer ik de dingen die ik leren moet op mijn eigen manier en heb ik mijn manier om met mijn beperking om te gaan. Met hulp en begrip van mijn lieve collega’s die rekening houden met mij kom ik een heel eind! Ik ben  dankbaar dat ik deze fijne stage heb gevonden!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten