zondag 10 januari 2016

Yes i can!

Yes i can!
Morgen is het zover. Dan heb ik het eindgesprek van de opleiding Maatschappelijke zorg mbo 3. Dan ga ik laten zien wat ik allemaal heb geleerd en dat ik het aankan. Ik heb mezelf goed voorbereid ik weet al wat ik wil zeggen en wat de boodschap is die ik wil overbrengen. Ik wil laten zien hoever ik gegroeid ben in mijn ontwikkeling dankzij deze opleiding. Ik hou er niet van om stil te blijven staan ik wil altijd zoveel mogelijk groeien en leren Dan weet je zeker dat je het leven nuttig hebt besteed.


Spanning
Deze week ben ik ook nog jarig dus het zou een mooi cadeautje zijn als het gesprek goed gaat en ik geslaagd ben. Officieel hoor ik het op 19 of 20 januari maar ze laten het al wel morgen weten. Ik heb er wel vertrouwen in dat het goed gaat. Ik ben altijd goed in gesprekken voeren. Ik kan mezelf goed verwoorden dus dat zou niet zo’n groot probleem moeten zijn.
Toch vind ik het spannend, ik hoop maar dat ze geen moeilijke vragen gaat stellen waarvan ik het antwoord niet meteen weet. Of dat mijn verbeterplan niet is goedgekeurd. Ik zal blij zijn als het er op zit.


Hoe nu verder?
Op 20 januari loopt mijn stage contract af. Ik ben een beetje bang dat ik na school en stage in een gat ga vallen. Ik heb de afgelopen 2 jaar veel structuur en ritme gehad en dit wil ik graag blijven vasthouden. Ik wil bij mijn stage vrijwilligerswerk blijven doen maar het ernaar toe reizen is best duur. Ik hoop dus dat ik in de buurt van Driebergen wat kan vinden dat bij mij past. Natuurlijk wil ik graag een betaalde baan maar ik weet niet hoe lang het zal duren voor ik die heb gevonden.


Mijn wens en dromen
Ik hoop dat ik mijn plekje in de maatschappij zal vinden bij een werkgever waarbij ik mezelf kan zijn en ik niet veroordeeld wordt op mijn beperking. Ik vind het spannend. Zal ik een betaalde baan vinden of zijn er andere mogelijkheden en kansen die op mijn weg komen?
Ik wil nog steeds graag iets betekenen voor mensen met een beperking. Het zou gaaf zijn als ik dit kan combineren met mijn opleiding. Hoe dan ook ik ben er klaar voor!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten