zaterdag 2 januari 2016

My yellow brick road

Ondernemingsdrift
Het is alweer even geleden dat ik van me heb laten horen. De afgelopen tijd ben ik heel druk geweest met mijn examens en ik had daardoor weinig tijd voor andere dingen. Nu is het eind van mijn opleiding eindelijk in zicht en merk ik dat het behoorlijk begint te kriebelen om nieuwe dingen te ondernemen. Dingen ervaren die ik nog niet eerder gedaan heb en mijn angsten omarmen. Ik wil me niet meer laten tegen houden door angst.


Naar de sauna
De afgelopen week was al een goed voorproefje voor mij. Dinsdag ging ik naar de sauna met een vriendin. Het was gelukkig badkleding dag dus dat was wat minder eng. Het was best spannend voor mij zo’n eerste keer naar de sauna. In de avond was ik hartstikke moe ervan maar het was leuk om te doen. Heel rustgevend ook dus voor herhaling vatbaar.


Oud en nieuw
Donderdag ging ik nieuwjaar vieren bij mensen in Zeist die ik nog niet kende. Ze had een oproepje geplaatst voor mensen die alleen waren met oud en nieuw. Ik had nog geen plannen en dacht ja waarom ook niet en meldde me aan. Ik vond het reuze spannend natuurlijk want ja, je weet maar nooit. Uiteindelijk was het hartstikke gezellig en heb ik er nu een leuke vriendengroep bij met mensen uit Zeist. Binnenkort gaan we een middagje naar een theewinkel en aansluitend een high tea bij mij thuis.


Zwemmen
Vandaag ben ik naar het zwembad geweest in Driebergen met een van de buren waar ik goed mee overweg kan. Zo leer ik Driebergen eindelijk kennen en heb ik leuke contacten in de buurt.
Ik heb er zin in om weer te gaan sporten en actief bezig te zijn. De afgelopen twee jaar ben ik zo druk geweest met school en stage dat ik daar geen ruimte meer voor had.


Nieuwe fase
Op 11 januari heb ik eindelijk mijn eindgesprek voor school. De 20e hoor ik dan of ik geslaagd ben. Ik ga dan een geheel nieuwe fase in. Ik blijf wel nog een tijdje vrijwilligerswerk doen op stage omdat dat vertrouwd is en ik in mijn ritme wil blijven. Ik krijg dan meer ruimte om van alles te gaan ondernemen en daar heb ik echt zin in. Ik wil  natuurlijk zsm die betaalde baan vinden die ik kan houden. Ik wil nooit meer ontslagen worden omdat het niet lukt. Mijn doel is dus ook een passende baan vinden waar mensen me accepteren zoals ik ben.


Mijn eigen route
Ondertussen doe ik gewoon lekker mijn ding, op mijn manier. Uiteindelijk heeft iedereen zijn eigen weg af te leggen en ik ga gewoon verder op de Yellow brick road.
Gelukkig nieuwjaar allemaal en een voorspoedig, knallend 2016 waarin al je dromen mogen uitkomen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten