zondag 17 januari 2016

Klaar voor de start...

Spanning
Vorige week had ik min eindgesprek en dat ging best goed. Ik heb een positief gevoel dus ik denk haast wel dat ik wel geslaagd ben. Toch wil ik niet de huid verkopen voordat de beer geschoten is.. As dinsdag word ik hierover gebeld dus ik zit nu vol spanning te wachten. Ik probeer er niet steeds mee bezig te zijn maar in mijn achterhoofd ben ik dat natuurlijk wel. Gelukkig was ik de afgelopen week een paar daagjes naar Texel gezellig met mijn ouders. Mijn zus, nichtje en ik waren jarig. Dan heb je genoeg afleiding!


Een nieuwe fase
Er breekt nu een nieuwe periode aan in mijn leven. Als het goed is heb ik straks mijn diploma op zak en ga ik solliciteren. Ik heb nu weer meer vrije tijd zonder de druk van school. Het zal weer even wennen worden! Gelukkig kan ik twee dagen vrijwilligerswerk blijven doen op mijn stage dan hou ik  nog een beetje ritme en structuur in mijn week. Daarnaast wil ik lekker gaan sporten zoals zwemmen of fietsen. Ik hou er van om in beweging te zijn.


Werken aan mezelf
Ik vind het spannend dat ik niet weet hoe het zal gaan als ik een betaalde baan vind. Het is erg lang geleden dat ik voor het laatst heb gesolliciteerd. In 2005 heb ik toen nog voor het UWV gewerkt. Dat was mijn laatste betaalde baan voordat ik in de Wajong ging. 11 jaar heb ik aan mijzelf gewerkt om weer sterker te zijn en weer terug te komen in de maatschappij. Zal ik nu een kans krijgen of wordt ik alsnog afgewezen door mijn achtergrond? Dat zou zonde zijn want ik heb erg veel te bieden.


Geef me een kans alsjeblieft?
Ik heb eindelijk het werk gevonden dat bij mij past en waar ik goed in ben. Ik hou ervan om voor mensen te zorgen, wie had dat gedacht. Zo zie je maar waar je uitkomt als je uit je comfortzone stapt. Nu ga ik op zoek naar die baan waar ik mijzelf mag zijn en me volledig kan inzetten en me mag blijven ontwikkelen op mijn eigen tempo. Gelukkig heb ik dankzij mijn Wajong status recht op een gesubsidieerde werkplek. Dat houdt in dat je ook nog geld krijgt als je mij aanneemt. Wat wil je nog meer? Dit is haast een kans die je niet mag laten schieten als werkgever zijnde..*Knipoog* Ik ben er klaar voor, jij ook?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten