woensdag 10 augustus 2016

Oude angst roest niet

Er is alweer een half jaar voorbij sinds ik mijn diploma gehaald heb. Ik had gehoopt dat ik dit jaar wat meer blogs zou kunnen schrijven over mijn ervaringen op de arbeidsmarkt. Die heb ik echter nog niet. Ik vind het lastig om positief te blijven momenteel. Ik wil altijd mijn blogs sterk en positief laten overkomen omdat niemand er wat aan heeft als ik klaagblogs ga schrijven.


Re-integratie traject
In maart ben ik in zee gegaan met een re-integratie bureau via het UWV. Ik had gehoopt via hun vacatures te vinden die bij mij passen. Ze hebben me geholpen met mijn CV en met het schrijven van een goede brief. Ik was vergeten dat je eerst moet solliciteren voordat je een baan krijgt. Ach ja, het is ook pas 11 jaar geleden dat ik voor het laatst op de arbeidsmarkt ben geweest.


Waar zijn die vacatures?
Toch gaat het me allemaal niet snel genoeg naar mijn zin. De vacatures in de zorg liggen momenteel niet voor het oprapen en ze hebben liever een kandidaat met ervaring dan een Wajonger zonder ervaring. Toch wil ik de moed niet opgeven. Ik wil op mijn eigen manier een voor mij passende baan zien te vinden.


Oude angsten roesten niet
Nu ik weer solliciteer loop ik tegen oude angsten aan. Ik weet nu veel beter wat ik goed kan maar ook waar ik moeite mee heb. Ik ben bang dat ik afgerekend wordt op de dingen waar ik nog niet goed in ben. Maar ik wil zo graag een betaalde baan, mijn eigen geld verdienen en mee draaien in de Maatschappij. Ik had gehoopt dit snel voor elkaar te krijgen via het UWV maar ik zal toch meer zelf in aktie moeten komen. Ik weet alleen niet goed hoe. Het is net alsof ik geblokkeerd ben, terwijl ik ontzettend graag wil.
Als iemand tips voor me heeft of me wil helpen hiermee heel graag! Laat wat van je horen via twitter of facebook!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten