zondag 2 juni 2013

De zenuwen!

Nee dit is geen werkstuk dat gaat over de zenuwen. Dit gaat over zenuwachtig zijn voor het onbekende. Nieuwe mensen ontmoeten en bijeenkomsten. Afgelopen week was een week vol ontmoetingen!


Denk anders debat
Woensdag 29 mei was het Denk Anders Debat van de stichting Hoezo Anders. De onderwerpen waren voor dit debat werk vinden, houden en krijgen. Door middel van tafel gesprekken werden met jongeren die een arbeidsbeperking hebben en organisaties tips uitgewisseld wat je wel en niet moest doen tijdens het vinden van een baan en er was interactie met het publiek.
Ik vond het zelf heel handig om weer nieuwe ideeën en inspiratie op te doen. Ik ben natuurlijk zelf volop bezig met het zoeken van een stageplek.


Wat ik jammer vond was dat ik na afloop van het debat geen ruimte meer in mijn hoofd had om nog lang na te borrelen en met andere mensen kennis te maken. Het was maar 1.5 uur maar dan zit mijn hoofdje toch weer vol met informatie. Wel vond ik het erg leuk dat ik mensen tegen kwam die ik al een tijdje volgde op twitter of kende via facebook. Dit is dan een mooie gelegenheid om elkaar eens in het echt te ontmoeten.


Afgelopen vrijdag ging ik voor Amersfoort dichtbij op bezoek bij buurthuis ‘t’ Klokhuis. Ik zat er al even tegen aan te hikken, ik dacht ik wil en moet nu dit stukje schrijven. Ik wil laten zien dat ik meer kan dan alleen over mezelf bloggen. Dat was voor mij de drive om er uiteindelijk heen te stappen. En hier is het resultaat: http://www.dichtbij.nl/eemland/ondernemersnieuws/artikel/2837754/het-geheim-van-t-klokhuis.aspx ik moet zeggen, ik ben er best trots op.


Zaterdag 1 juni, een Vcfs uitje


Sinds 2006 organiseer ik samen met een paar andere meiden ontmoetingsdagen voor mensen met vcfs. Tot nu toe waren er alleen ouderdagen voor ouders met kleine kinderen die vcfs hebben. Wij besloten dat er ook dagen moesten zijn voor mensen met vcfs.


Elk jaar is het weer spannend, wie komen er allemaal? Ik vind het leuk om nieuwe mensen te leren kennen die ook vcfs hebben. Iedereen heeft het weer op een andere manier. Je zou verwachten dat je op een gegeven moment niet meer zenuwachtig hoeft te zijn. Toch was ik afgelopen week nog behoorlijk zenuwachtig.
Ik zat zelfs sterk te twijfelen of ik wel zou gaan! Terwijl ik toch de meeste mensen nu wel goed ken die er dan komen. Gek hoe dat werkt dan. Het is toch confronterend.


Afijn, uiteindelijk was iktoch blij dat ik gegaan ben. We hebben een rondvaartboot tocht gemaakt door Utrecht en dat was erg gezellig. Ik zat te ratelen als een ratelslang maar niemand vond het erg of irritant (volgens mij dan). Als ik zo zenuwachtig ben ga ik altijd erg veel praten. Na het boot tochtje hebben we heerlijke pizza gegeten en zo een heel gezellig uitje gehad. Nu gaan we weer wat moois bedenken voor de studiedag in November.


Ik vind het fijn om wat voor andere mensen te kunnen betekenen, op deze manier kan ik mijn leven zinvol maken!




Positieve reacties mogen naar houtsmaanne@hotmail.nl of via twitter @houtsmaanne

Geen opmerkingen:

Een reactie posten