zaterdag 20 april 2013

Back to school!

Zaterdag 20 april


Ik heb lang zitten twijfelen wat voor beroep nou bij mij paste. Toch lijk ik een richting te hebben gevonden die mij met alles aanspreekt. Dat is sociaal cultureel werker De meeste aspecten in deze opleiding spreken mij erg aan.
Na een verhelderend gesprek met mijn Jobcoach afgelopen woensdag heb ik de knoop doorgehakt en me aangemeld voor deze opleiding. Ik zat nog even te twijfelen of ik niet beter gastvrouw zou kunnen zijn, maar dat vond ze te min voor me! Ik kan veel meer dan dat.
Dat vind ik erg fijn om te horen. Zelf denken dat je het wel kan is iets heel anders dan het ook bevestigd krijgen natuurlijk!


Nu moet ik nog afwachten of het UWV het goed keurt dat ik deze opleiding ga volgen en of ik een test moet doen om te kijken of ik dit inderdaad op niveau 4 aan kan of niet. Ook  hoop ik dat ik op tijd een stage baan kan vinden maar daar helpt Jobstap me gelukkig bij.
Het is eindelijk tijd om een nieuwe weg in te slaan!


Ze zeggen wel eens dat je na 7 jaar een andere periode in gaat. Dat kan bij mij wel kloppen. Het is namelijk 7 jaar geleden dat ik de Wajong uitkering aanvroeg. In die tijd ben ik enorm gegroeid en ontwikkeld. Ik heb mijn leven onder controle en mezelf geaccepteerd zoals ik ben.
Daarom heb ik nu ruimte om weer een nieuwe opleiding te leren.
Ik heb altijd wel de ambitie gehad om verder te leren, maar nog niet eerder de kansen gehad die ik nu krijg! Ik ben er klaar voor om het verleden te laten en mijn nieuwe weg in te slaan!
Wereld, ik kom er aan!

Reacties vind ik altijd leuk en zijn welkom op dit blog, op twitter of via email houtsmaanne@hotmail.nl

Lees ook:
http://eenandereroute.blogspot.nl/2013/04/een-vrije-vogel.html
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten