zaterdag 11 mei 2013

Een beer op de weg of...

Een beer op de weg of...

Van de week tweette Maartje Koppen (loopbaancoach) Wees eens eerlijk: wil jij wel dat die beer op de weg verdwijnt? Ik reageerde toen met: nah tis een lief eekhoorntje :).waarop ze zei: Kijk, die staat niet echt in de weg toch? Maar: als je te voorzichtig bent, blijft ie wel zitten en moet je dus omlopen..

Dit gesprek zette me wel even aan het denken. Dat vind ik altijd zo leuk van twitter je leert weer inspirerende mensen kennen die je nieuwe inzichten geven. Ik reageer altijd spontaan op dit soort berichten. Ik flap er uit wat er in me op komt. En dan is het leuk om te merken dat zo’n gesprek je toch weer aan het denken zet over je toekomst en wat je belemmeringen zouden kunnen zijn.

Zo wil ik bijvoorbeeld in september weer heel graag naar school. Het zal best een pittig avontuur worden. Een stage van 32 uur in de week en daarnaast nog school... Of misschien minder uren werken als dat mogelijk is. Ik moet het nog allemaal afwachten hoe het gaat lopen. Eind mei heb ik een intakegesprek op school hopelijk geeft dat meer duidelijk wat en te hoe en of ik toegelaten wordt...Ik hoop het zo! Ik wil het zo graag!

Mijn vriend denkt dat ik het te veel voor anderen wil doen, anderen iets wil bewijzen. Misschien is dat voor een deel ook wel zo maar ik doe het uiteraard óók voor mezelf. Ik wil kijken of ik het aankan of niet. Kijk, ik heb mijn hele leven te horen gekregen je kunt dit niet, je kunt dat niet mensen die me niet begrepen of me weg pestte op de werkvloer. Nu denk ik: ik zal jullie wel eens wat laten zien, maar ook: ik wil het voor mezelf bewijzen dat ik het wél kan! Ik heb altijd geweten dat ik wel meer kon dan me gegeven werd. Nu is alleen de vraag of mijn energie mee werkt.

Ik zal echt op moeten letten met voeding zodat ik voldoende energie binnen krijg. Ook zal ik niet meer met jan en alleman kunnen afspreken en zoveel losse dingen tegelijk kunnen doen. Ik wil hier voor de volle 100 % voor gaan zodat ik als ik straks klaar ben trots kan zwaaien met mijn diploma niveau 4!

Maar toch, op dagen zoals vandaag dat ik moe en zonder energie wakker wordt terwijl ik niet eens een drukke week heb gehad dan denk ik oei oei wat haal ik me op de hals. Onzekerheid, twijfels. Een eekhoorntje of toch een beer? Ik wil dit avontuur aangaan en lukt het niet dan weet ik dat gewoon. Hopelijk kan ik het dan accepteren dat ik toch met minder genoegen zal moeten nemen dan ik misschien kan...


Positieve reacties mogen naar houtsmaanne@hotmail.nl of via twitter @houtsmaanne, reageren kan ook op dit blog maar dat gaat niet altijd goed geloof ik.


 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten