zaterdag 1 juni 2013

Een Kanskaart

Een kanskaart.
zaterdag 1 juni


Kansen en ontwikkeling
Het jaar 2013 is een jaar vol met nieuwe kansen en ontwikkelingen. Mijn traject bij de wsw is eindelijk op een goede manier afgesloten en omdat mijn wsw indicatie nu weg is kan ik geholpen worden met een nieuw traject. Sinds november 2012 ben ik lekker aan de schrijf, ik heb al een behoorlijk aantal blogs geschreven en een redelijk aantal bezoekers gehad op mijn blogsite. Ik ben erg blij dat mensen mijn verhalen willen lezen. Het inspireert mij om meer te vertellen over waar je tegen aan kunt lopen als je een beperking hebt.
Ik besef dat ik hier eigenlijk wel mee verder wil. Maar helaas vind je niet zo snel een betaalde baan als net beginnende schrijfster.


Gelukkig mag ik wel voor een aantal organisaties bloggen, wat ik ook met veel plezier doe. Zo schrijf ik elke maand een blog voor Hoezo Anders, heb ik een column voor het tijdschrift van LSR en mag ik af en toe een stukje plaatsen bij Amersfoort Dichtbij. Waarschijnlijk mag ik binnenkort ook gaan bloggen voor de stichting NAH (niet aangeboren hersenletsel).
Ik mag zelfs in het engels bloggen voor Friends of Quinn!
Ik vind het fijn dat mensen mijn stukjes leuk vinden om te lezen. Ik hoop uiteindelijk mijn blogs en ervaringen te kunnen bundelen in een boek, dan heb ik het allemaal niet voor niets meegemaakt.


Nieuwe richting
Omdat er geen opleiding is voor creativiteit op mbo niveau heb ik met mijn jobcoach besloten om een opleiding op mbo niveau 4 te gaan doen als activiteiten begeleider. Dit is namelijk een opleiding die me ook aanspreekt nadat ik activiteiten heb georganiseerd voor de Broekriem. (Een platform voor en door werkzoekenden) Nu heb ik afgelopen week een intake gehad op school en is me toch als advies mee gegeven om niveau 3 te gaan doen. Nu moet ik wel eerst een betaalde werkplek vinden, anders kan ik niet met de opleiding starten. Hopelijk vind ik die dus op tijd!


Ik ben wel benieuwd hoe dit zal gaan. Ik hoop niet dat ik weer tegen oude belemmeringen aanloop of dat ik bots met collega’s die me niet begrijpen.
Ik kan namelijk best veel maar op de 1 of andere manier onthoudt mijn geheugen niet altijd alle informatie die het krijgt. Zo vraag ik wel eens een aantal keer dingen hetzelfde en dan raken mensen geïrriteerd. Ik hoop dat als ik hier eerlijk over ben mensen mij dit niet kwalijk zullen nemen. Ik weet nu beter dan vroeger wat ik wel kan en wat niet.


Zorgen en twijfels
Ik hoop dat er straks voldoende werkgelegenheid zal zijn voor activiteiten begeleider. Ik maak me er zorgen over dat dit beroep wordt wegbezuinigd. Ik wil niet weer thuis komen te zitten als ik mijn opleiding heb afgerond omdat ik te weinig ervaring heb.
Als ik straks een intakegesprek heb op school ga ik daar eens goed over informeren. Het heeft natuurlijk geen zin om een opleiding te volgen waar straks geen werk meer voor is, hoe leuk ik het ook vind! Je moet toch ook kansen creëren voor je toekomst die voor mogelijkheden zorgen.




Kortom er zijn nog een aantal zorgen en twijfels voordat ik daadwerkelijk aan deze opleiding begin. Je weet van te voren nooit zeker wat de toekomst gaat brengen, toch is goed voorbereid zijn het halve werk.
Ik hoop maar dat het zich uiteindelijk vanzelf zal wijzen. Dit komt niet voor niks op mijn pad. Steeds als er een engelen kaart voor mij wordt getrokken gaat het over dat mijn werk veranderd in een nieuwe positieve richting. Ik hoop dat dit uitkomt. Voor nu wacht ik het af en ik zie wel wat de toekomst mij nog brengt! 

Wil je meer lezen? Ik heb voor Amersfoort Dichtbij gister een verslag geschreven:
'Het geheim van het Klokhuis.'
http://www.dichtbij.nl/eemland/ondernemersnieuws/artikel/2837754/het-geheim-van-t-klokhuis.aspx

Ook is nog een blog te lezen op Hoezo Anders: Van school af en dan?
http://www.hoezoanders.nl/actueel/project

positieve reacties zijn altijd welkom op dit blog, mijn email houtsmaanne@hotmail.nl of via twitter @houtsmaanne 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten