zaterdag 8 februari 2020

Gezocht! Rust en ruimte!

Het is begin februari en de verbouwing is nog steeds in volle gang. 
Gister kwamen ze met grof geschut een heleboel materiaal brengen 
voor de schuren. Een boel wagens met luid PIEP PIEP PIEP kwamen 
door de straat heen. Ik raakte lichtelijk in paniek; ik heb extreem veel 
behoefte aan rust en ruimte op dit moment.

Overprikkeld
De verbouwing is in maart al een jaar aan de gang en ik ben het 
ongelooflijk zat. Ik wil zo ontzettend graag rust! Helaas duurt de 
verbouwing nog zeker tot eind juni en ik weet nog niet zeker of ze 
dan ook echt klaar zijn. 
Zo heb ik al sinds midden december geen fatsoenlijke raampjes
waardoorik veel kou in huis heb. Ook het lawaai komt hierdoor nog
steeds vrij hard mijn huis binnen, Ik kan me er niet goed voor 
afsluiten dat vind ik heel moeilijk. Mensen hebben me al zo vaak 
aangeraden om oordoppen ofeen koptelefoon te gebruiken
maar die helpen niet.

Als ik een koptelefoon opzet hoor ik geluiden als geboor en piepjes 
machines er nog steeds dwars doorheen. Gevolg is dat ik en naar de 
muziek probeer te luisteren en naar het lawaai. Ik krijg dan dus weer
hoofdpijnen moet ik gaan liggen. 
Om het voor mezelf zo makkelijk mogelijk te maken heb ik zo min 
mogelijk verplichtingen voor mezelf.

Zo min mogelijk prikkels
Je kan denken: Waarom ga je dan niet juist uit huis als je zoveel last van 
het geluid hebt? Het punt is echter dat als ik bijvoorbeeld naar tekenles 
ga ik daar ook weer extra prikkels krijg.
De groep is vrij groot met 9 mensen die allemaal ook wat te vertellen
hebben.Voor mij is het dan extra moeilijk om mezelf te concentreren op 
de opdracht. 
Na 2 uur ben ik dan redelijk relaxed maar zit ik ook weer vol met nieuwe 
prikkels.Als ik dan thuis kom en het lawaai is nog in volle gang heb ik geen
ruimte om mijn hoofd leeg te maken en krijg ik jawel weer hoofdpijn.

Rust en ruimte
Ik ben blij dat ik van mezelf zo goed begrijp wat er aan de hand is anders 
had ik niet geweten waar ik het zoeken moest. Ik kan nu proberen zoveel 
mogelijk mijn rust en ruimte te nemen die ik nodig heb en zo min mogelijk 
extra spanningen naast de verbouwing.
Twitter is oa een hele fijne uitlaatklep voor mij waar ik regelmatig mijn 
frustraties over de verbouwing kwijt kan. Ook het gamen is voor mij een
fijne ontsnapping
Zo heb ik mijn eigen maniertjes om met deze verbouwing om te gaan en 
kom ik er wel doorheen! Tussendoor spreek ik af en toe met mn ouders af, 
ga ik soms op bezoek bij een oudere dame van het verzorgingshuis
omdat 1 op 1 contact beter te overzien is voor mij.
Ik probeer mijn leven op mijn tempo en met wat voor mij op dit moment 
haalbaar is op te bouwen. 

Woensdag 12 februari zou ik na 3 maanden wachten eindelijk de
raampjes moeten krijgen. Het is enorm frustrerend dat ik zo lang heb 
moeten wachten en in de kou heb gezeten en ik krijg er geen
schadevergoeding voor. Het heeft echter geen zin om mij hierover 
op te gaan zitten winden dat kost alleen maar energie die ik liever in
positieve dingen steekHet kost me al mijn energie en geduld maar
ik zal door deze hectische periode heen komen, gewoon door heel
goed voor mezelf te zorgen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten