donderdag 6 februari 2014

Allemaal nieuwe stapjes

Stapjes
Afgelopen week heb ik mijn droom geplaatst op mijn blog en ik heb er al een heleboel lieve en mooie reacties op gekregen. Ik vind het heel fijn dat mensen via twitter en facebook zo met me meeleven! Nu wil ik de volgende stappen gaan zetten om het allemaal overzichtelijk te houden en te gaan realiseren.

Afscheid en toch doorgaan
Woensdag heb ik afscheid genomen op mijn stageplek. Ik vond het heel jammer om weg te gaan maar ik ben toe aan iets anders. Ik ga nu voor een nieuwe stageplek waar ik alleen dagbesteding heb. Ik wil kijken hoe dat gaat. Ik heb gistermiddag namelijk mijn studiebegeleider gesproken en die zei dat ik niet meteen moet opgeven als het even moeilijk lijkt. Dan loop ik bij een andere opleiding weer tegen dezelfde blokkade aan namelijk dat ik bang ben dat ik het uiteindelijk toch niet kan! Ik wil dus proberen dit denkbeeld te veranderen door toch verder te gaan met mijn opleiding. Ik moet mezelf ook de kans geven het allemaal goed te leren en niet bij voorbaat al bang zijn dat het niet lukt. Ik wil die faalangst overwinnen!

Nieuwe stageplek
Ik ben dus hard op zoek naar een nieuwe stage plek want ik wil niet te veel tijd verliezen. Ik heb al contact opgenomen met Sherpa en zij zijn aan het kijken of ik daar terecht kan als stagiaire op de dagbesteding. Ik hoop heel erg dat dit lukt natuurlijk. Hiernaast ben ik ook bezig mijn droom stap voor stap meer te realiseren. Zo wil ik een website gaan bouwen waar mensen mij kunnen vinden en mijn informatie. Ik heb de vcfs poliklinkiek van het UMC in Utrecht geschreven dat ik graag voorlichting wil geven zij gaan hier morgen over praten met elkaar. Hopelijk komt hier iets positiefs uit! En misschien ga i ook weer aan de slag voor Hoezo Anders! Zij hebben een nieuw project waarbij ze voorlichting geven aan jongeren met een beperking wat er allemaal mogelijk is. Dat lijkt me ook erg leuk om te doen.

Betekenisvol zijn
Kortom, ik ga het volgens mij nog aardig druk krijgen om alle ballen in de lucht te houden. Soms denk ik wel: wil ik niet te veel? Maar ik wil kijken wat ik allemaal kan bereiken zonder al die negatieve gedachtes. Ik wil zo graag wat kunnen betekenen in deze maatschappij zodat ik dit leven niet voor niks geleefd heb. Als ik met mijn ervaring heel veel mensen kan bereiken om anders over mensen met een beperking te leven dan ben ik heel tevreden!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten